iPhonen käyttöjärjestelmän ydin saatiin toimimaan Nokia N900:lla

Petteri Pyyny

iPhonen käyttöjärjestelmän ydin saatiin toimimaan Nokia N900:lla
Applen iOS ja OS X-käyttöjärjestelmien ydin (kernel), nimeltään Darwin, on saatu toimimaan Nokia N900:lla. Nokia N900 on Nokian vuonna 2009 julkistama Maemo-pohjainen älypuhelin.

Mitään käytännön hyötyjä normaalikuluttajalle onnistuneesta kokeilusta ei ole, sillä XNU ei sisällä lainkaan graafista käyttöliittymää, joten haaveet App Storesta ladattavien iOS-ohjelmien ajamisesta vanhoilla Nokian puhelimilla kannattaa unohtaa saman tien.



Winocm, joka on projektin takana, sanoo onnistuneensa porttaamaan Darwinin myös muille alustoille, mm. ARM:n ja Texas Instrumentsin piirisarjoille.



Lisätietoa projektin onnistuneesta "ensimmäisestä vaiheesta" löytyy Winocm:n sivuilta.


Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Motorola Moto G06 – hinta laskenut -34%

Motorola Moto G06
99 € Gigantti
99 € Power
99 € Telia

Alin hinta viikko sitten: 149 €

Google Pixel 10 Pro XL – hinta laskenut -30%

Google Pixel 10 Pro XL
949 € Gigantti
949 € Power
949 € Elisa

Alin hinta viikko sitten: 1359 €

Motorola Moto G17 – hinta laskenut -28%

Motorola Moto G86 Power – hinta laskenut -26%

Motorola Moto G86 Power
239 € Telia
310 € Hobby Hall
314 € Gigantti

Alin hinta viikko sitten: 323 €

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.