Toni Fingerroos perusti mobiilipeliyritys Fingersoftin kehitettyään Hill Climb Racingin vuonna 2012. Pelin viehätys ei ole haihtunut, sillä viime vuonna peli veti puoleensa yli 220 miljoonaa uutta pelaajaa.
Viime vuonna peliä ladattiin siis keskimäärin 600 000 kertaa joka päivä. Käyttäjiä sillä oli 4 miljoonaa per päivä. Peli nousi suosituksi jo ensimmäisenä vuonna, sillä sitä ladattiin yli 100 miljoonaa kertaa.
"Fingerroos oli saavuttanut tekemiensä kamerasovellusten avulla merkittävän käyttäjäkunnan jo ennen kuin hän kehitti Hill Climb Racingin. Hän mainosti peliä kamerasovellusten käyttäjille, minkä ansiosta se nousi nopeasti latauslistojen kärkeen ympäri maailman. Jo ensimmäisenä vuonna julkaisunsa jälkeen Hill Climb Racing saavutti yli 100 miljoonaa latauskertaa. Siitä tuli 2010-luvun ladatuin autopeli ja maailman 7. ladatuin mobiilipeli. Vielä tänäkin päivänä Hill Climb Racing vetoaa kaikenikäisiin pelaajiin", kertoo Fingersoftin toimitusjohtaja Jaakko Kylmäoja.
Vuonna 2016 peli sai jatko-osan eli Hill Climb Racing 2 -version. Lisäksi tuoteperheeseen kuuluu myös kiinalainen versio. Yhdessä nämä Hill Climb Racing -sarjan pelit ovat saavuttaneet yli 1,9 miljardia latausta eri alustoilla.
Yrityksellä on myös muita pelejä, kuten viime vuonna julkaistu Boom Karts. Yritys työllistää tällä hetkellä 100 henkeä ja suunnittelee kasvavansa vielä lisää. Yritys lupaa, että juhlavuosi 2022 tulee pitämään sisällään erilaisia tapahtumia ja jännittäviä yllätyksiä.
Kommentoi artikkelia