Suomalaisetkin voivat soittaa videopuheluita Facebook Messengerillä

Manu Pitkänen

Suomalaisetkin voivat soittaa videopuheluita Facebook Messengerillä
Facebook esitteli huhtikuussa F8-kehittäjätapahtumassa Messenger-pikaviestipalveluun mahdollisuuden videopuheluiden soittamiseen. Ominaisuus toimi aluksi 18 maassa, mutta tästä päivästä lähtien se on otettu käyttöön lähes koko maailmassa.

Laajenemisen myötä videopuheluita voi soittaa myös Suomessa, joka ei kuulunut ensimmäisten 18 maan joukkoon. Videopuheluita voi soittaa Messengerin iOS- ja Android-sovellusten kautta, minkä lisäksi ominaisuus on käytössä Messengerin verkkoversiossa (messenger.com).

Videopuheluiden ulkopuolelle on jätetty Arabiemiraatit, jossa paikalliset operaattorit ovat suhtautuneet palveluun hyvin skeptisesti.

Facebook Messenger on yksi maailman suurimmista pikaviestipalveluista. Sen edeltä löytyy myös Facebookin omistukseen kuuluva WhatsApp, joka otti keväällä käyttöön VoIP-puhelut, mutta videopuhelut eivät ole vielä käytössä.



Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Apple iPhone 16 Pro Max – hinta laskenut -25%

Apple iPhone 16 Pro Max
1099 € DNA
1349 € Proshop
1416 € Hobby Hall

Alin hinta viikko sitten: 1467 €

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Honor X5c Plus
79 € Gigantti
79 € Power
79 € Mobiilipiste.fi

Alin hinta viikko sitten: 99 €

Xiaomi Redmi Note 15 Pro+ – hinta laskenut -20%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro+
400 € Hobby Hall
549 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 499 €

Motorola ThinkPhone 25 – hinta laskenut -19%

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.