Samsung siirtymässä Galaxy-puhelimissa uuteen liittimeen

Manu Pitkänen

Samsung siirtymässä Galaxy-puhelimissa uuteen liittimeen
Varovainen siirtyminen kohti USB-C-aikakautta alkoi älypuhelimissa viime vuonna ja tämän vuoden aikana kehitys on kiihtynyt. Samsungin tämän vuoden lippulaivapuhelimissa turvauduttiin edelleen vanhaan mico-USB-standardiin, mutta korealaisjättikin on hyppäämässä mukaan uuteen liitinstandardiin.

SamMobile-verkkosivuston saamien tietojen mukaan Samsung aikoisi käyttää Galaxy Note 6:ssa ensimmäistä kertaa USB-C-liitäntää. Taustalla oleva USB-tiedonsiirtoteknologia päivittyisi näillä näkymin nopeampaan USB 3.1:een. USB-C:n suurin etu vanhoihin micro-USB-liittimiin on mahdollisuus kytkeä kaapeli kummin päin tahansa puhelimeen.

Liittimen muuttuminen voi kuitenkin aiheuttaa ongelmia: monet lisälaitteet perustuvat edelleen micro-USB-liittimiin, joten uusi puhelin ei ole niiden kanssa yhteensopiva ilman erillistä adapteria. USB-C:hen siirtyminen voi pakottaa Samsungin myös päivittämään Gear VR -lasit uuteen versioon.


Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Xiaomi Redmi Note 15 Pro+ – hinta laskenut -20%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro+
400 € Hobby Hall
549 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 499 €

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Honor X5c Plus
79 € Gigantti
79 € Power
79 € Mobiilipiste.fi

Alin hinta viikko sitten: 99 €

Motorola ThinkPhone 25 – hinta laskenut -19%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro – hinta laskenut -18%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro
260 € Hobby Hall
369 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 319 €

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.